nuffnang

Sunday, October 31, 2010

shopping...stock...

hahaha...hari ni aku g shopping..eh2eh2(jari telunjuk kekiri dan kanan) bukan shopping baju daaa..tapi brg dapor..mmg wat stock utk sebulan lah.alkisah yer mcm ni..

kalo dulu: mak2 n makcik2 sume beli brg dapor kat kedai Ah Seng Runcit
sekarang: TESCO, GIANT, CAREFOUR

kalo dulu: ape yg ade itu la di sapu
sekarang: pusing satu TESCO lebey kurang sejam pastu bru pilih..many of variety ma...

kalo dulu: ikan2 sedap(siakap,jenahak n ahaks heheh..) mmg mahal n limited
sekarang: siakap sekor RM6 lebih saja n kembali pada ayat atas many of variety ma..

kalo dulu: baju kat kedai baju, makanan kucing kt kedai kucing, alat mekap kat kedai mekap
sekarang: amek ko, semua ade dlm 1 TESCO tuh.

itu je sebenar yer kisah yerh..tapi aku puas ati sbb tak yah nk pegi mcm2 kedai utk mcm2 barang.teknologi dan kemodenan ini membuatkan manusia sejagat hidup dlm keselesaan yg teramat..
dan aku mmg bersyukur gile sbb aku duduk di muka bumi Malaysia yg aman dn mendamaikan.
alhamdulillah syukur nikmat.


sebenar yer aku tak kenal pon die sape, tapi takpelah kan.heheh..

No comments:

Post a Comment